expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday 4 August 2013

#3

harini Dia kirimkan ujian.
dgn izinNya aku dapat harunginya.
Aku tak boleh minta untuk dijauhkan daripada ujian
sebab Dia tak pernah menjanjikan yang beriman kepadanya tidak diuji
melainkan akan tetap diuji.
dan aku percaya
setiap ujian yang diturunkan
mesti Dia tahu aku dapat harungi
dan setiap ujian
sudah tentulah disebabkan Dia sayang hambaNya
aku bersyukur
dalam banyak-banyak umatnya
aku diuji walaupun sekecil-kecil ujian
:)

..dan ketahuilan Allah takkan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.. ( Al-Baqarah : 286)



Sabda Rasulullah SAW:
Besarnya pahala sesuai dengan besarnya ujian dan cobaan. Sesungguhnya Allah ’Azza wa jalla bila menyenangi suatu kaum Allah menguji mereka. Barangsiapa bersabar maka baginya manfaat kesabarannya dan barangsiapa murka maka baginya murka Allah. (HR. Tirmidzi).


No comments:

new chapter of my life

Setelah 6 bulan menyepi. So lets start with this. Assalamualaikum Segala kepujian dan kesyukuran ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahma...