expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday 21 January 2014

Takut & Sedih

dulunya kita seakan melihat zaman sebelum ni seperti jahiliyah
terutama sekali bilamana semakin ramai yang berduyun-duyun masuk Islam sekrang ini berbanding sebelumnya
semakin ramai kita lihat mula mencari ataupun pulang mencari Islam
kita seakan seronok sebab gembira.

tapi
kadang kadang aku sedih
secara amnya memang kita tengok macam ramai mula kembali kepada fitrah
tapi
semakin ramai jugak pada pandangan aku
masih tak dapat menerima Islam
masih teruk dengan sosial
sangat teruk

cuba kita
keluar dari zon selesa
lihat dan buka mata.

takut

masalah bertambah
dalam kalangan Islam sendiri
ustaz menuduh ustaz
dia wahabi, dia syiah, dia sesat
apa ni?
jemaah
jemaah ni sesat!
bergaduh antara jemaah..
apakah?

solusi?

dunia benar mahu kiamat


#bilamana aku benar takut. aku hanya bisa menekan papan kekunci tanpa berfikir dan biar ianya meluncur laju sepeti yang aku fikir. aku tak tahu samada ilmu aku terlalu kurang untuk bercakap tentang semua ini. yang aku takut, dunia ini.

No comments:

new chapter of my life

Setelah 6 bulan menyepi. So lets start with this. Assalamualaikum Segala kepujian dan kesyukuran ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahma...