expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday 31 December 2012

sahabat sekolah

mereka itu
tak ku jangka mereka berdaya
tak ku jangka mereka tabah
tak ku jangka mereka hebat.
hebat lebih dari yang disangka

mereka itu
dahulunya lainn
dahulunya penuh dengan noda
kini 270 darjah lain, meski bukan 360
mereka tetap lain bagi aku

mereka itu
cukup membanggakan aku
cukup mengharukan aku
cukup memberi semangat buat aku
untuk turut mengikut jejak langkah mereka

kini,
aku tahu
sejarah banyak mengajar mereka
sejarah banyak membimbing mereka
menjadi insan berguna.

sahabat sekolah  aku.

ehsan



*walaupun tak pandai meletak puisi mengikut aksara yang betul, aku nak try jugak berpuisi!!! hahaha

1 comment:

AdinataGus said...

Hai first time di sini.Tak kisah puisi macam mana asalkan apa yang ditulis datang dari hati dan ikhlas :)

new chapter of my life

Setelah 6 bulan menyepi. So lets start with this. Assalamualaikum Segala kepujian dan kesyukuran ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahma...