expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday 12 December 2012

keliru

salam.

‎-* It's in al-Baqarah 208. Maksudnya kalau nak ditafsirkan secara kasar, Allah kata 'masuklah kamu ke dalam Islam secara sepenuhnya dan jangan ikut syaitan kerana dia musuh yang nyata.' Maknanya tak boleh la nak practice Islam tu secara juz'ie. Secara berjuzuk-juzuk. mana yang kita nak buat kita buat. Mana yang rasa tak nak buat kita redah langgar je. Tak jadi la kalau macam tu. Selagi tak embrace Islam tu penuh, tak cukup baik la kiranya".

-* Sungguh...untuk berubah itu bukan mudah. Nak cuba meletakkan gerabak hidup di atas landasan al-Quran dan sunah tu memang payah. Tapi perlu yakin yang Allah tengok usaha, bukan natijah.

-HLOVATE-

tu kata-kata hlovate... penulis yang sangat saya kagumi, sayangi... banyak ajar hidup...

-----------------------------------------


tak pasti keputusan yang saya buat ni betul tak, tapi bila tanya sahabat matrik dia ckp mcm ni:

      muslim boleh join event2 tu, tp jngn sampai malukan muslim tu sendiri. lagi satu, klu ada kaum adam, its    depend pda muslimah tu sndiri, klu dia mmg jenis mnjaga, for sure dia tak kan join perkara2 tu... tapi klu dia mmg ada matlamat yang jelas & cara pelaksanaan ikut syariat. just go on. tp x boleh take for granted je.. 

and aku membayangkan kalau kita hidup di zaman Rasulullah, ada berani tak kita nak join bnda2 tu...

*** kita semua masih belajar, salah dan silap tu perkara biasa.... tp kita kena usaha untuk tak ulangi lagi kesalahan yang sama....***  :)

No comments:

new chapter of my life

Setelah 6 bulan menyepi. So lets start with this. Assalamualaikum Segala kepujian dan kesyukuran ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahma...